Ny Grafisk identitet och logotyp åt Motor Trend

I nära samarbete med Nordiska Motor har jag tagit fram en ny logotyp och grafisk profil åt det familjeägda Motor Trend. Det är ett spännande företag som ända sedan starten 1984 varit auktoriserad återförsäljare för Toyota.

Ifrån Toyotas vision har »Belönad med ett leende« och »Åtagande för kvalitet« tagits fasta på. Varma färger och släktskapet till Toyota hänger med – att vara återförsäljare är en fjäder i hatten och verkligen inget man kastar bort. Med det roterade »e« i logotypen flirtar man lite – med glimten i ögat.

Arbetar du på ett företag som behöver uppdatera sitt varumärke? Eller är du kanske helt nystartad? Hör av dig, så tar vi ett förutsättningslöst möte där vi kan diskutera kring hur ni ger en enhetlig bild av ert varumärke och kommer framåt.

 


KUND

Motor Trend

Uppdrag

Redesign Grafisk profil & logotyp

Verktyg

Adobe Illustrator, InDesign, Photoshop